Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΤΟΥ ΤΟ ΚΟΥΔΟΥΝΙ ΧΤΥΠΗΣΕΙ ΣΤΙΣ 9:00…



1.    «Ποια είναι τα κίνητρα πίσω από την εν λόγω εξαγγελία;
2.    Σε τι θα ωφεληθεί η εκπαιδευτική διαδικασία, πέρα από το “να κοιμούνται τα παιδιά περισσότερο”, όπως ισχυριστήκατε;
3.    Έχετε συζητήσει με τους εμπλεκόμενους φορείς την πρόθεσή σας, γιατί η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ) δήλωσε αιφνιδιασμένη;   
4.    Έχετε υπόψιν σας διεθνείς καλές πρακτικές για το θέμα; Έχουν εκπονηθεί σχετικές επιστημονικές μελέτες για τις επιπτώσεις στους μαθητές;
5.    Πώς θα αντιμετωπίσετε ενδεχόμενες συνέπειες από την αλλαγή αυτή για τους εργαζόμενους γονείς, οι οποίοι θα πρέπει να βρίσκονται νωρίς στην εργασία τους;
6.    Θα υπάρχει η δυνατότητα να αφήνουν τα παιδιά νωρίτερα στο σχολείο; Και αν ναι, πώς θα απασχολούνται εκεί τα παιδιά πριν την έναρξη των μαθημάτων;
7.    Έχετε σκεφτεί πώς θα επιλυθούν πρακτικά ζητήματα μετακίνησης για τους μαθητές που διαμένουν στην περιφέρεια;»

Τα ανωτέρω ερωτήματα θέτει προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Κ. Γαβρόγλου, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, καταθέτοντας ερώτηση με τους Βουλευτές του Τομέα Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, κ.κ. Ν. Κεραμέως, Ι. Ανδριανό και Μ. Αντωνίου, σχετικά με την αλλαγή στην έναρξη του σχολικού ωραρίου, την επόμενη σχολική χρονιά, στις 9:00 αντί 8:15, που ισχύει σήμερα.

ΚΕΛΛΑΣ: ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΣΧΕΔΙΩΝ ΕΩΣ 31/12/2019



Τις έντονες ανησυχίες του επιχειρηματικού κόσμου της Θεσσαλίας και το αίτημα παράτασης χρονοδιαγράμματος για τα επενδυτικά σχέδια του ν. 3908/2011 μεταφέρει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, προς τον Αντιπρόεδρο της  Κυβέρνησης και Υπουργό Οικονομίας & Ανάπτυξης, κ. Ι. Δραγασάκη, με αφορμή την επιστολή που έλαβε από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Θεσσαλικών Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΘΕΒ), κ. Αχ. Νταβέλη.
Ο Λαρισαίος πολιτικός κατέθεσε σχετική Αναφορά προς τον Αντιπρόεδρο της κυβέρνησης, ζητώντας ενημέρωση για την πορεία του εν λόγω αιτήματος. Στην επιστολή του ο Πρόεδρος του ΣΘΕΒ αναφέρει:
«H υλοποίηση του συνόλου των επενδυτικών σχεδίων που έχουν εγκριθεί και υλοποιούνται με προηγούμενους Αναπτυξιακούς Νόμους ολοκληρώνεται αμετάκλητα στις 31/12/2018.
Με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις, επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν στον Ν. 3299/04 σε ορισμένες περιπτώσεις θα υπερβούν τα δέκα έτη υλοποίησης, ενώ παράλληλα επενδυτικά σχέδια που εντάχθηκαν στον Νόμο 3908/2011 υποχρεώνονται να ολοκληρώσουν σε λιγότερο από επτά έτη, δηλαδή ούτε καν στο μισό χρονικό διάστημα από τα έργα που εντάχθηκαν στον Ν. 3299/04. Θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν ότι όλα τα επενδυτικά σχέδια αντιμετωπίζουν τα ίδια ακριβώς προβλήματα (δυσχέρεια στην εξεύρεση ξένων κεφαλαίων, καθυστερήσεις στη διενέργεια ελέγχων, αδυναμία εκταμίευσης δημόσιας επιχορήγησης), συνεπώς αναμένεται να τύχουν ανάλογης αντιμετώπισης από τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.
Όμως τα τελευταία 10 χρόνια ο συνθήκες για υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων ήταν δραματικά αντίξοες. Η δραστηριότητα των περισσότερων επιχειρήσεων εντός της κρίσης περιορίστηκε σημαντικά, με αποτέλεσμα να προκύψουν προβλήματα ρευστότητας και χρηματοδοτικής επάρκειας για κάλυψη των επενδυτικών και λειτουργικών τους αναγκών. Η αδυναμία του τραπεζικού συστήματος να χρηματοδοτήσει τα αναπτυξιακά σχέδια, επίσης, δημιούργησαν σοβαρότατα προβλήματα στην κάλυψη των επενδυτικών και λειτουργικών τους αναγκών.
Για όλους τους παραπάνω λόγους, προτείνουμε την οριζόντια παράταση του χρόνου υλοποίησης των εκκρεμών επενδύσεων του 3908/2011 έως 31/12/2019.
Δεδομένου ότι στην Περιφέρεια Θεσσαλίας αντιμετωπίζουν πρόβλημα απένταξης περίπου 25 επιχειρήσεις την δεδομένη χρονική στιγμή με συνέπεια την μη ολοκλήρωση των επενδύσεων αυτών, μέσα στο πλαίσιο του χρονοδιαγράμματος που έχει οριστεί, οι επενδυτές θα υποστούν τις όποιες επιπτώσεις της απένταξης των έργων, όπως η επιστροφή των επιχορηγήσεων, με συνέπεια να φέρει αρκετές επιχειρήσεις σε πολύ δύσκολη οικονομική θέση. Ένα από τα αιτήματά μας είναι οι επιχειρήσεις να μπορούν να τροποποιούν τα επενδυτικά τους σχέδια ή και να μειώσουν το φυσικό αντικείμενο, χωρίς περιορισμούς και γραφειοκρατικές διαδικασίες προκειμένου να μην επιβαρυνθούν με πρόσθετες οικνοομικές κυρώσεις.
Αυτό που προέχει σε αυτή της συγκυρία κύριε Αντιπρόεδρε, είναι να στηριχθούν επενδυτικές πρωτοβουλίες και δραστηριότητες και όχι να τεθούν εμπόδια.
Ευελπιστούμε πως θα ανταποκριθείτε θετικά στο αίτημά μας με την παράταση του χρονικού ορίζοντα και την επιτυχή ολοκλήρωση των επενδυτικών σχεδίων του 3908/2011 έως 31/12/2019».
 

ΕΡΩΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΣ ΑΠΑΞΙΩΣΗ Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΥ ΓΙΑΤΡΟΥ




Τα απογοητευτικά αποτελέσματα της πολυδιαφημισμένης από το Υπουργείο Υγείας μεταρρύθμισης στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, επισημαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της Ν.Δ., βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση που κατέθεσε, με πρώτο υπογράφοντα τον αν. Τομεάρχη Υγείας της Ν.Δ., βουλευτή Αχαΐας, κ. Ιάσονα Φωτήλα, προς τον Υπουργό Υγείας, κ. Ξανθό.

Οι βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης θέτουν στον Υπουργό τα παρακάτω ερωτήματα:
1.    Προτίθεστε να επανεξετάσετε τις συμβάσεις των ιατρών με τον ΕΟΠΥΥ και να διαμορφώσετε ένα πλαίσιο που θα εξασφαλίζει την αξιοπρέπεια στον ασθενή – πολίτη και συγχρόνως αξιοπρεπείς όρους απασχόλησης στους ιατρούς;
2.    Για ποιους λόγους δημιουργήσατε νέες αχρείαστες δομές (λειτουργούν μόλις 100 ΤΟ.Μ.Υ από τις 239 που υποσχεθήκατε και χωρίς επαρκή στελέχωση), τη στιγμή που θα μπορούσατε να αξιοποιήσετε και να ενισχύσετε τις υπάρχουσες; Θα προβείτε σε σχετικές ενέργειες αναβάθμισής τους και ποιο το σχετικό χρονοδιάγραμμα;

Στην ερώτηση μεταξύ άλλων αναφέρονται:
«Σύμφωνα με το Νόμο 4486/2017 (ΦΕΚ 115/Α’/07.08.2017), σε κάθε οικογενειακό ιατρό (γενικό ιατρό ή παθολόγο) αντιστοιχούν 2.250 ασθενείς και σε κάθε παιδίατρο έως 1.500 παιδιά. Όμως, το ελάχιστο ενδιαφέρον από τους ιατρούς έχει μετατρέψει τις αναλογίες αυτές.
Την 1η Αυγούστου έληξαν οι περίπου 2.000 συμβάσεις γενικών ιατρών, παθολόγων και παιδιάτρων με τον ΕΟΠΥΥ που διενεργούσαν περίπου 5 εκ. επισκέψεις σε ασφαλισμένους ετησίως και αντικαταστάθηκαν – σύμφωνα με την ΕΝΙ ΕΟΠΥΥ – «με 465 νέες συμβάσεις ΕΟΠΥΥ (αρνητική μεταβολή κατά 77%).» Επίσης, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώθηκαν στις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟ.Μ.Υ) 161 ήταν οι ενδιαφερόμενοι για τις 809 θέσεις γενικών ιατρών και παθολόγων (ποσοστό 19,9%) και περίπου 60 για τις 144 θέσεις παιδιάτρων (ποσοστό 41,7%). Ουσιαστικά η πρώτη προκήρυξη για τις ΤΟΜΥ απέδωσε 280 ιατρούς, ενώ η δεύτερη του Ιουνίου 220 ιατρούς. Γεγονός που σημαίνει ότι συνολικά οι ΤΟΜΥ διαθέτουν περίπου 500 ιατρούς.
Επομένως, το σύνολο των οικογενειακών ιατρών είναι κάτι λιγότερο από 1.000 ιατροί για 11 εκ. Έλληνες. Για τον λόγο αυτό οι υπεύθυνοι της ΠΦΥ έχουν βαφτίσει ως «οικογενειακούς» τους ιατρούς από Κέντρα Υγείας, Περιφερειακά Ιατρεία και Μονάδες του πρώην ΙΚΑ - γεγονός ασυμβίβαστο με τα υπάρχοντα υπηρεσιακά τους καθήκοντα (καθημερινή λειτουργία, εφημερίες, κλπ)».

Τέλος, οι ερωτώντες βουλευτές σημειώνουν πως «το αποτέλεσμα της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας θα είναι να «τιναχτεί στον αέρα» όλο το σύστημα δημόσιας υγείας και πρόκειται περί πρωτοφανούς μαζικής από-ασφάλισης του πληθυσμού».

ΚΕΛΛΑΣ: ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΝ ΔΥΟ ΧΡΟΝΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΚΥΑ



Ως κατ’ επίφαση αναπτυξιακό χαρακτήρισε τον ν. 4399/2016 ο αν. Τομεάρχης Παιδεία, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση που κατέθεσε προς τους Υπουργούς Οικονομίας & Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος & Ενέργειας, κ.κ. Γ. Δραγασάκη και Γ. Σταθάκη.
Συγκεκριμένα, ο Λαρισαίος πολιτικός καταγγέλλει την επί διετία καθυστέρηση στην έκδοση ΚΥΑ για τη ρύθμιση της υπαγωγής του τομέα παραγωγής, διανομής και υποδομών ενέργειας σε καθεστώς ενισχύσεων, ζητώντας χρονοδιάγραμμα για την έκδοσή της και την ενίσχυση των επενδυτικών σχεδίων, που προβλέπονται από τον συγκεκριμένο νόμο.
Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της ερώτησης:
«Σύμφωνα με τον νέο αναπτυξιακό νόμο 4399/2016 υπάγονται σε καθεστώς ενισχύσεων επενδυτικά σχέδια όλων των τομέων της οικονομίας. Ειδικότερα, σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ. 4 ορίζεται ότι: «α. Στον τομέα παραγωγής, διανομής και υποδομών ενέργειας, κατ’ εξαίρεση ενισχύονται τα επενδυτικά σχέδια: αα. μικρών Υδροηλεκτρικών Σταθμών εγκατεστημένης ισχύος μέχρι 15MW, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ. και το N. 3468/2006 (Α΄ 129), όπως ισχύει, ββ. μονάδων συμπαραγωγής ενέργειας υψηλής απόδοσης από ΑΠΕ, σύμφωνα με το άρθρο 40 Γ.Α.Κ., γγ. υβριδικών σταθμών ΑΠΕ στα Μη Διασυνδεδεμένα Νησιά (ΜΔΝ) με εγγυημένη ισχύ μέχρι 5 MW, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., δδ. παραγωγής θερμότητας και ψύξης από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., εε. ενεργειακά αποδοτικών συστημάτων τηλεθέρμανσης και τηλεψύξης, σύμφωνα με το N. 4342/2015 (Α΄ 143) και το άρθρο 46 Γ.Α.Κ., στστ. παραγωγής αειφόρων βιοκαυσίμων τα οποία δεν είναι βασιζόμενα σε εδώδιμα φυτά και δεν υπόκεινται σε υποχρέωση εφοδιασμού ή ανάμειξης, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ., καθώς και μετατροπής υφιστάμενων μονάδων παραγωγής βιοκαυσίμων βασιζόμενων σε εδώδιμα φυτά σε μονάδες παραγωγής αειφόρων βιοκαυσίμων, τα οποία δεν βασίζονται σε εδώδιμα φυτά και δεν υπόκεινται σε υποχρέωση εφοδιασμού ή ανάμειξης, σύμφωνα με το άρθρο 41 Γ.Α.Κ.».
Σχετικά με τις ανωτέρω διατάξεις ορίζεται στο άρθρο 9 παρ. 12 του ν. 4399/2016 ότι: «Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού και Περιβάλλοντος και Ενέργειας εξειδικεύονται οι επιλέξιμες δαπάνες των παραγράφων 6 έως 10 του παρόντος άρθρου, καθορίζεται ο τρόπος υπολογισμού τους και ρυθμίζεται και κάθε συναφές θέμα για την εφαρμογή των σχετικών διατάξεων.».
Έως σήμερα, όμως, δεν έχει εκδοθεί ακόμη η ΚΥΑ, που περιγράφεται ανωτέρω.
Ως εκ τούτου, προκύπτει ότι, δύο και πλέον χρόνια μετά την ψήφιση του συγκεκριμένου νόμου, δεν έχουν καθορισθεί ακόμη κρίσιμες εφαρμοστικές πτυχές του, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να χαρακτηρισθεί ουσιαστικά, αλλά μόνον κατ’ επίφαση ως «αναπτυξιακός».

Κατόπιν των ανωτέρω, ερωτάσθε:
1. Πότε σκοπεύετε να εκδώσετε τη συγκεκριμένη ΚΥΑ;
2. Σε ποιές ενέργειες προτίθεσθε να προχωρήσετε και με ποιό χρονοδιάγραμμα, προκειμένου να ενισχύσετε τα ως άνω επενδυτικά σχέδια;».

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.