Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ ΣΤΑΘΑΚΗ
ΚΕΛΛΑΣ: ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ “ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΤΟΝ ΔΙΑΚΟΠΤΗ” ΤΗΣ ΔΕΗ



Τις δηλώσεις του Πρόεδρου της ΔΕΗ κ. Παναγιωτάκη “για νομοθετικές πρωτοβουλίες της σημερινής Κυβέρνησης, που οδήγησαν τη ΔΕΗ σε ζημιές άνω του 1 δις ευρώ”, επικαλείται ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, συνυπογράφοντας σχετική ερώτηση του Τομεάρχη Περιβάλλοντος της ΝΔ κ. Κώστα Σκρέκα.
«Την ώρα που η ΔΕΗ καταρρέει και  τα ληξιπρόθεσμα χρέη της έχουν εκτιναχτεί την τελευταία τριετία, ο διορισμένος από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ Πρόεδρος της Εταιρείας επιρρίπτει σοβαρότατες ευθύνες για τη διαμορφωθείσα κατάσταση στη σημερινή Κυβέρνηση.
Ερωτούμε τον αρμόδιο Υπουργό “εάν οι νομοθετικές πρωτοβουλίες της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ κόστισαν στη ΔΕΗ πάνω από 1 δις ευρώ και είναι υπεύθυνες για την κατάρρευση της Εταιρείας και σε ποιες πρωτοβουλίες προσανατολίζεται για την διάσωσή της”», δήλωσε ο Λαρισαίος πολιτικός.
Στην ερώτηση αναφέρεται:
«Εντύπωση προκαλούν οι δηλώσεις του διορισμένου από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου της ΔΕΗ σε κυριακάτικη εφημερίδα, που αφήνει σοβαρές αιχμές κατά των ίδιων των υπουργών της κυβέρνησης για τις ζημιές της ΔΕΗ.
Ο Πρόεδρος της ΔΕΗ σε συνέντευξή του στην ΕΦΣΥΝ αναφέρει τις νομοθετικές πρωτοβουλίες των υπουργών Ενέργειας και Περιβάλλοντος κ. Σκουρλέτη και κ. Σταθάκη που ζημίωσαν κατά  σχεδόν 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ τη ΔΕΗ.
Συγκεκριμένα σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτάκη οι έκτακτες δαπάνες της ΔΕΗ το 2015-2018 ανήλθαν σε € 1.200 εκατ. περίπου
Μ΄αυτόν τον τρόπο τους κατηγορεί εμμέσως ότι αυτοί ευθύνονται για την κατάντια της ΔΕΗ που έχει φθάσει μέσα σε τρία χρόνια, από το 2015 έως το 2018, από μια ισχυρή κερδοφόρα και βιώσιμη εταιρεία να μετατραπεί σε εταιρεία «φάντασμα» με σοβαρά οικονομικά προβλήματα και αβέβαιο μέλλον.
Και βέβαια σε όλα αυτά ο Πρόεδρος και Δνων Σύμβουλος της ΔΕΗ δεν αναφέρει τις τραγικές επιπτώσεις στα οικονομικά της εταιρείας από το κίνημα «δεν πληρώνω» του κ. Τσίπρα, αλλά και την απόφαση της διοίκησης να μην εισπράττει τους λογαριασμούς με υπόλοιπα μέχρι 1000 ευρώ,  από καταναλωτές υψηλών και πολύ υψηλών εισοδημάτων και ακινήτων, με δυσμενείς φυσικά συνέπειες στην εκτίναξη των ληξιπρόθεσμων».


ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ ΓΑΒΡΟΓΛΟΥ
ΚΕΛΛΑΣ:ΜΙΚΡΟΠΟΛΙΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ ΚΕΣΥ



Κριτική προς την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας ασκεί ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, καθώς όπως υποστηρίζει με ερώτηση προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Κώστα Γαβρόγλου “είναι η πρώτη φορά, που κατά την επιλογή των Προσισταμένων ΚΕΣΥ αποκλείονται αδικαιολόγητα οι υπηρετούντες ως Υπεύθυνοι Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων”.
Στην ερώτηση με πρώτο υπογράφοντα τον βουλευτή Αργολίδας κ. Γιάννη Ανδριανό αναφέρεται ότι “ο ν. 4547/2018 είναι ο πρώτος ισχύων νόμος που δεν λαμβάνει υπόψη τη θητεία στη θέση υπευθύνου ως μοριοδοτούμενο προσόν ορισμού, παραγράφοντας για προφανείς πολιτικούς λόγους όλη την κτηθείσα εμπειρία των υπεύθυνων ΣΣΝ, αλλά και καταστρατηγώντας τα ορισμένα από την εγκύκλιο ορισμού των Υπευθύνων ΣΝΝ καθήκοντα (αρ. πρωτ. 93008/Γ7/10-08-2012/ΥΠΑΙΘΠΑ)”.
Οι ερωτώντες βουλευτές του Τομεά Παιδείας του κόμματος της Αξιωματικής αντιπολίτευσης, ζητούν από τον αρμόδιο Υπουργό να αιτιολογήσει “τον ακριβή λόγο του αποκλεισμού των υπηρετούντων ως Υπευθύνων Συμβουλευτικών Σταθμών Νέων από την επιλογή των Προϊσταμένων ΚΕΣΥ”.


ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΚΕΛΛΑΣ:ΔΙΟΡΘΩΣΤΕ ΤΗΝ ΕΓΚΥΚΛΙΟ,ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΣΤΕ ΤΟΥΣ ΑΜΒΥΚΟΥΧΟΥΣ



Να προστατεύσει τους αμβυκούχους της ελληνικής επικράτειας, που πλήττονται από την εγκύκλιο του Υπ.ΑΑΤ, με αλλαγές στη διαδικασία απόσταξης, προβαίνοντας σε διόρθωσή της, καλεί τον αρμόδιο Υπουργό κ. Σταύρο Αραχωβίτη, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.

Ο Λαρισαίος πολιτικός με ερώτησή του, αναδεικνύει το πρόβλημα που εντοπίζεται στο εφαρμοστικό πεδίο της εγκυκλίου, που αποκλίνει από τον στόχο του Ευρωπαικού Κανονισμού.
Δηλαδή, ενώ ο Κανονισμός αφορά την εφαρμογή περιορισμών στους αμπελουργούς, που είναι μέλη συνεταιρισμών είτε ομάδας παραγωγών και έχουν παραδώσει το σύνολο της σταφυλοπαραγωγής τους στα συνεργατικά οινοποιεία ή ομάδες, η εγκύκλιος περιλαμβάνει όλους τους αμπελουργούς αδιακρίτως και υπεισέρχεται συγχρόνως στις περιπτώσεις εμπορίας.

Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Κέλλα:

Σύμφωνα με την εγκύκλιο 3710/132093 της 1/10/2018, που εξέδωσε το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων προς εφαρμογή του Κανονισμού ΕΕ 2018/273 της 11ης Δεκεμβρίου 2017 της Ευρωπαϊκής Επιτροπής - και όχι του 2017/273, όπως λανθασμένα αναφέρεται - προκύπτει σοβαρό πρόβλημα για τους αμβυκούχους του Νομού Λάρισας καθώς και της χώρας γενικότερα.

Το πρόβλημα εντοπίζεται στο εφαρμοστικό πεδίο της Εγκυκλίου, το οποίο, προδήλως, αποκλίνει από τον στόχο του Κανονισμού.
Ειδικότερα, στο άρθρο 31, παρ. 2 του Κανονισμού ορίζεται ότι:
«Οι αμπελουργοί που είναι μέλη ενός ή περισσότερων συνεταιριστικών οινοποιείων ή ομάδων παραγωγών και έχουν παραδώσει το σύνολο της σταφυλοπαραγωγής τους στα εν λόγω συνεργατικά οινοποιεία ή ομάδες, διατηρούν το δικαίωμα παρασκευής ποσότητας οίνου μικρότερης από 10 εκατόλιτρα με οινοποίηση, για οικογενειακή κατανάλωση, και εξαιρούνται από την υποχρέωση υποβολής δήλωσης παραγωγής, εφόσον τα εν λόγω συνεταιριστικά οινοποιεία ή ομάδες υπέχουν υποχρέωση υποβολής δήλωση παραγωγής».

Ωστόσο, στην περίπτωση 4) της εγκυκλίου ορίζεται ότι: «Με βάση το αρ. 31 του Καν (ΕΕ) 2017/273 (2018/273 κατά το ορθόν) οι αμπελουργοί διατηρούν το δικαίωμα παρασκευής ποσότητας οίνου μικρότερης από 10 εκατόλιτρα με οινοποίηση για οικογενειακή κατανάλωση και στην περίπτωση αυτή και μόνον συμπληρώνεται το πεδίο με την ένδειξη «οινοποίηση από τον δηλούντα. Για ποσότητες παραγόμενου οίνου που ξεπερνούν τα 10 εκατόλιτρα και για περιπτώσεις εμπορίας θα πρέπει να υποβάλλεται επιπλέον και δήλωση παραγωγής και να τηρούνται όλα τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία για την παραγωγή και εμπορία οίνου».

Δηλαδή, ενώ ο Κανονισμός αφορά την εφαρμογή περιορισμών στους αμπελουργούς που είναι μέλη συνεταιρισμών είτε ομάδας παραγωγών και έχουν παραδώσει το σύνολο της σταφυλοπαραγωγής τους στα συνεργατικά οινοποιεία ή ομάδες, η εγκύκλιος περιλαμβάνει όλους τους αμπελουργούς αδιακρίτως και υπεισέρχεται συγχρόνως στις περιπτώσεις εμπορίας.

Το συγκεκριμένο εφαρμοστικό εύρος, που έχει λανθασμένα διατυπωθεί και αναπτυχθεί στην εγκύκλιο, στην πραγματικότητα ζημιώνει τους μικροκαλλιεργητές, που δεν ανήκουν σε συνεταιρισμούς, δηλαδή τους μικροπαραγωγούς είτε και τα λεγόμενα «διήμερα», που παράγουν και εμπορεύονται ανεξάρτητα μικρές ποσότητες οίνου και τσίπουρου. Σημειωτέο είναι, δε, το γεγονός ότι, σε πολλές περιπτώσεις, η συγκεκριμένη κατηγορία παραγωγών, κατορθώνει και επιβιώνει με δυσκολία, βγάζοντας μόλις τα προς το ζην από τη συγκεκριμένη δραστηριότητα. Ως εκ τούτου, προκύπτει μείζον ζήτημα οικονομικής επιβίωσης για τους συγκεκριμένους ανθρώπους , ενώ απειλείται και η τοπική οικονομία αμιγώς αγροτικών περιοχών, που δεν δύνανται να ασκήσουν άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες.

Ακολουθούν τα ερωτήματα προς τον Υπουργό:

1.    Προτίθεσθε να συναντηθείτε με εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Αμβυκούχων – Αμπελοκαλλιεργητών, προκειμένου να βρεθεί λύση στο πρόβλημα;

2.    Προτίθεσθε να προβείτε στη διόρθωση της συγκεκριμένης εγκυκλίου;

ΓΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΖΟΥΦΗ ΓΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ
ΚΕΛΛΑΣ: “ΧΥΜΑ ΣΤΟ ΚΥΜΑ” Η ΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ



«Από την απάντηση που έλαβα από την αρμόδια Υφυπουργό στην  ερώτησή μου για το πλαίσιο αξιολόγησης της διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, προκύπτουν δυο ερωτήματα τα οποία εκθέτουν την ηγεσία του Υπουργείου.
 Πρώτον, πώς ενημερώθηκαν οι συγκεκριμένοι αιτούντες και, δεύτερον, γιατί ο Υπουργός δεν εξέδωσε προκήρυξη, προκειμένου να έχει ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο επιλογής, αλλά αποφάσισε να κάνει χρήση των τροποποιητικών διατάξεων του ν. 4485/2017».
Στην ανωτέρω δήλωση προέβη ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, έπειτα από απάντηση, που έλαβε από την Υφυπουργό Παιδείας, κ. Μ. Τζούφη, επί της ερώτησης, που είχε καταθέσει προ διμήνου για την αδιαφάνεια στη διαδικασία επιλογής των Συντονιστών.
Συγκεκριμένα, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ είχε θέσει τα ερωτήματα περί «της ύπαρξης πλαισίου αξιολόγησης της διαδικασίας επιλογής Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού και της ενημέρωσης των ενδιαφερομένων άνευ προκήρυξης», έπειτα από τη σχετική ανακοίνωση του αιρετού στο ΚΥΣΠΕ, Β. Παληγιάννη, στην οποία αναφερόταν ότι «η διαδικασία, που αφορούσε τα Γραφεία Τορόντο, Γιοχάνεσμπουργκ, Λονδίνου, Βερολίνου, Μονάχου και Βρυξελλών, ήταν προβληματική και εμφανώς, διάτρητη», καθότι «ενώ δεν υπήρξε προηγουμένως συγκεκριμένο πλαίσιο με έκδοση προκήρυξης, εντούτοις, είχαν υποβληθεί επτά αιτήσεις με κατάθεση βιογραφικών νέων υποψηφίων για την επιλογή τους στις κενές θέσεις».
Η κ. Τζούφη επικαλείται στην απάντησή της, το δικαίωμα «κάθε πολίτη να καταθέτει αίτηση σε δημόσια υπηρεσία, πολύ δε περισσότερο όταν πρόκειται για θέσεις στο εξωτερικό», ενώ παράλληλα αναφέρεται στις νομοθετικές ρυθμίσεις που ψήφισε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, βάσει των οποίων ο Υπουργός Παιδείας δύναται με απόφασή του, να ορίζει τους αναπληρωτές Συντονιστές Εκπαίδευσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 73 του ν. 4485/2017, οι οποίες τροποποίησαν τον ν. 4415/2016, αρ. 13 και 14, που ορίζουν τα σχετικά με την επιλογή, τοποθέτηση και αναπλήρωση των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού.
Στην απάντηση αναφέρεται ακόμη ότι, “το Συμβούλιο Επιλογής, που συγκροτήθηκε με την υπ’ αριθμ. πρωτ. 127584/H2/2018 (Υ.Ο.Δ.Δ. 436) Υ.Α, εισηγήθηκε την έκδοση ρυθμιστικής απόφασης καθορισμού κριτηρίων της διαδικασίας επιλογής και επανέγκρισης για την παράταση των Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, έπειτα από διαλογική συζήτηση με τους εκπροσώπους των συνδικαλιστικών φορέων, που έκριναν το νομοθετικό πλαίσιο ως ανεπαρκές’’.
Σημειώνεται ακόμη ότι “εκτός από την πρόβλεψη του ν. 4485/2017 για τον ορισμό των αναπληρωτών Συντονιστών Εκπαίδευσης Εξωτερικού, ο νόμος 4415/2016, αρ. 13 παρ. 5, αναφέρεται στην έκδοση προκήρυξης και στο γενικότερο πλαίσιο της διαδικασίας επιλογής”, το οποίο ωστόσο δεν φαίνεται ότι λήφθηκε υπόψη του Υπουργείου κατά τη συγκεκριμένη διαδικασία.
Προσθέτως, η κ. Τζούφη αποδέχεται στην απάντησή της ότι οι αιτήσεις, πράγματι κατατέθηκαν χωρίς προηγούμενη ενημέρωση, αφού αναφέρει «σε ό, τι αφορά τις αιτήσεις των υποβαλλόντων αίτηση χωρίς καμία πρόσκληση σας ενημερώνουμε ότι δεν ετέθη θέμα εξέτασης αυτών».
Ο κ. Κέλλας, καταλήγοντας στη δήλωσή του, σημειώνει:
«Είναι εμφανές πως αν το Συμβούλιο Επιλογής και ο αιρετός του ΚΥΣΠΕ δεν είχαν επιδείξει ταχύτατα αντανακλαστικά, η διαδικασία θα είχε προχωρήσει εξυπηρετώντας τη λογική του ‘‘Χύμα στο Κύμα’’, την οποία προσπαθεί η κυβέρνηση να επιβάλει παντού».

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.