Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΚΕΛΛΑ ΣΕ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟ
“ΓΟΛΓΟΘΑΣ” ΓΙΑ ΠΟΛΙΤΕΣ ΚΑΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΥΣ ΜΕ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ Α’ κ Β’ Δ.Ο.Υ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ



“Την έλλειψη σχεδιασμού που χαρακτηρίζει την πολιτική της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ στη Δημόσια Διοίκηση” επισημαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας.
Ο Λαρισαίος πολιτικός φέρνει δια του Κοινοβουλευτικού ελέγχου στη Βουλή, το θέμα του σχεδίου συγχώνευσης των Α’ και Β’ Δ.Ο.Υ του Ν. Λάρισας, ερωτώντας τον Υπουργό Οικονομικών κ. Ευκλείδη Τσακαλώτο, “εάν προτίθεται να επανεξετάσει τον εν λόγω σχεδιασμό, που προβλέπει παράλληλη μείωση του στελεχιακού δυναμικού της νέας ενοποιημένης υπηρεσίας”,  αλλά και “ποια είναι τα κριτήρια βάσει των οποίων σχεδιάζεται και προτείνεται η συγχώνευση των Α’ και Β’ Δ.Ο.Υ του Ν. Λάρισας”.
Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Κέλλα:
Βάσει σχεδίου που προτείνεται από την Α.Α.Δ.Ε, προωθείται η συγχώνευση των υπηρεσιών του Νομού Λάρισας (Α’ Δ.Ο.Υ και Β’ Δ.Ο.Υ) με παράλληλη μείωση του στελεχιακού δυναμικού της νέας ενοποιημένης Δ.Ο.Υ κατά 33 θέσεις εργασίας.
Το παρόν σχέδιο έχει προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους εργαζόμενους των Δ.Ο.Υ  του Ν. Λάρισας αφού δεν εξασφαλίζονται αξιοπρεπείς συνθήκες εργασίας τους, αλλά και τους πολίτες, καθώς υπάρχει έντονη ανησυχία για σοβαρή δυσλειτουργία της υπηρεσίας, με αποτέλεσμα την υποβάθμιση της καθημερινότητας τους μέσα από την επιδείνωση της ταλαιπωρίας που βιώνουν καθημερινά στις συναλλαγές τους.  
Πιο συγκεκριμένα και μετά από ενημέρωση που έλαβα από τον Σύλλογο  Εργαζομένων στις Δ.Ο.Υ του Ν. Λάρισας, οφείλετε να λάβετε υπόψη:
1.    Τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του Νομού καθώς παρουσιάζει πολλαπλές δραστηριότητες (ανεπτυγμένος αγροτικός τομέας, εξαγωγικές επιχειρήσεις κλπ.), που καλύπτουν όλο το φάσμα του φορολογικού αντικειμένου.
2.    Τον συνεχώς αυξανόμενο όγκο εργασίας των υπηρεσιών.
3.    Το γεγονός ότι έχει εξαντληθεί η όποια δυνατότητα ορθολογικοποίησης και αποδοτικότερης αξιοποίησης των υφιστάμενων υπηρεσιών του Νομού.
4.    Την υποστελέχωση της Β’ Δ.Ο.Υ αλλά και το γεγονός ότι οι 188 συνολικά υπηρετούντες υπάλληλοι του Ν. Λάρισας είναι, ήδη, δυσανάλογα επιφορτισμένοι με την είσπραξη σχεδόν του 50% των συνολικών εσόδων της Περιφέρειας Θεσσαλίας.
5.    Το γεγονός ότι οποιοδήποτε δημοσιονομικό όφελος αναμένεται να είναι ασήμαντο έως μηδαμινό, καθώς δεν έχει προηγηθεί ο απαιτούμενος σχεδιασμός και προγραμματισμός για το εγχείρημα.
Κατόπιν όλων αυτών ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ
1.    Προτίθεστε να επανεξετάσετε το εν λόγω σχέδιο ώστε να μην υπάρξει συγχώνευση, με παράλληλη μείωση του στελεχιακού δυναμικού της νέας ενοποιημένης υπηρεσίας, των Α’ και Β’ Δ.Ο.Υ του Ν. Λάρισας;

2.    Ποια είναι τα κριτήρια, βάσει των οποίων σχεδιάζεται και προτείνεται η συγχώνευση των Α’ και Β’ Δ.Ο.Υ του Ν. Λάρισας;

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΧΤΣΙΟΓΛΟΥ  ΣΕ ΚΕΛΛΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΡΑΧΩΡΗΤΗΡΙΑ ΤΟΥ τ. ΟΕΚ
ΕΠΑΝΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΙΜΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΕΣ ΠΟΣΩΝ



«Οι οικιστές του Ν. Λάρισας που αναφέρονται στην ερώτηση, όπως προκύπτει από έρευνα του ΟΑΕΔ, έχουν δικαίωμα να υπαχθούν στις ευνοϊκές ρυθμίσεις της Υπουργικής Απόφασης, εφόσον η τιμή μονάδας κοστολόγησης των εν λόγω οικισμών ήταν μεγαλύτερη από τα 304,41/τμ.
Αναφορικά με τους δικαιούχους που έχουν αποπληρώσει εντός 5 ετών καταβάλλοντας το 60% της οφειλής τους, έχουν επιτύχει έκπτωση 40% και εξακολουθούν να είναι ιδιοκτήτες και κάνουν χρήση της κατοικίας τους, ισχύουν τα παρακάτω:
α) Εντός 6 μηνών (γενικές ρυθμίσεις 11) από την έκδοση της παρούσας, με αίτηση τους, ζητούν τον επανυπολογισμό της Τιμής Παραχώρησης της κατοικίας τους, εφόσον αυτό αρχικά είχε υπολογισθεί με τιμή μεγαλύτερη από την προκύπτουσα με την εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 3153/195/17-2-2017, απόφαση υπ’ αρίθμ. 536/13/28-2-2017 ΔΣ του ΟΑΕΔ.
β) Στην περίπτωση που το ποσό που έχει καταβληθεί από τον δικαιούχο υπερβαίνει την Τιμή Παραχώρησης (Β1α), δικαιούται επιστροφή του υπερβάλλοντος ποσού, εντός χρόνου που ορίζεται από το Δ.Σ του ΟΑΕΔ, ανάλογα του προς επιστροφή ποσού και όχι πέραν των πέντε ετών».

Απόσπασμα από την απάντηση της Υπουργού Εργασίας κ. Έφης Αχτσιόγλου σε σχετική ερώτηση του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα.
Υπενθυμίζεται, ότι ο Λαρισαίος πολιτικός έφερε στη Βουλή το θέμα της ένταξης στη ρύθμιση για χαμηλότερη τιμή χρέωσης και για τους ιδιοκτήτες εργατικών κατοικιών του Ν. Λάρισας που έχουν κάνει χρήση του δικαιώματος γρήγορης αποπληρωμής του δανείου τους.
Η Υπουργός Εργασίας στην απάντησή της αναφέρει επίσης:
«Γίνεται σαφές ότι δεν προκύπτει κανένας αποκλεισμός ή εξαίρεση τους από τη νέα ρύθμιση, καθώς οι δικαιούχοι των εν λόγω οικισμών έχουν δικαίωμα να ζητήσουν επανακοστολόγηση της τιμής μονάδας του οικισμού τους και να αποπληρώνουν με νέα μειωμένη δόση το τίμημα της κατοικίας τους, καθώς και όσοι έχουν ήδη εξοφλήσει με έκπτωση 40% και δίνεται σε αυτούς σήμερα η δυνατότητα να ζητήσουν την προκύπτουσα διαφορά με τον τρόπο που αναγράφεται ανωτέρω».

“ΕΚΤΟΣ” ΝΙΤΡΟΡΥΠΑΝΣΗΣ ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΤΟΥ Ν.ΛΑΡΙΣΑΣ,ΔΕΙΧΝΕΙ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΣΕ ΚΕΛΛΑ
 



Την απένταξη σημαντικών εκτάσεων σε δήμους του νομού Λάρισας από το πρόγραμμα μείωσης της νιτρορύπανσης προαναγγέλλει ο υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλης Αποστόλου, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του αν. Τομεάρχη Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτή Ν. Λάρισας κ. Χρήστου Κέλλα.

Στην ερώτησή του ο Λαρισαίος πολιτικός, μεταφέροντας τις ανησυχίες αυτοδιοικητικών παραγόντων, αλλά και παραγωγών του Νομού, ρωτούσε τον κ. Αποστόλου “εάν είναι στις προθέσεις του Υπουργείου να υπάρξει τροποποίηση των κριτηρίων επιλογής, λαμβάνοντας υπόψη και τον χάρτη της ποσοτικής σύστασης” καθώς και “εάν διατίθεται να αυξήσει τον προϋπολογισμό του προγράμματος, για να μην βγουν εκτός προγράμματος πολλές περιοχές του Ν. Λάρισας”.

Ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων στην απάντησή του ξεκαθάρισε μεταξύ άλλων ότι «η προσθήκη επιπλέον κριτηρίων επιλογής, όπως είναι η ποσοτική κατάσταση των υδάτων, δηλαδή η τροποποίηση των κριτηρίων επιλογής, θα απαιτούσε την τροποποίηση του ΠΑΑ 2014-2020, την έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και, στη συνέχεια, την τροποποίηση του θεσμικού πλαισίου για τη δράση, προκαλώντας σημαντική καθυστέρηση και πλήρη ανατροπή του προγραμματισμού του Υπουργείου για την έκδοση Πρόσκλησης Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος εντός του Δεκεμβρίου του 2017».

Σε ότι αφορά τον προϋπολογισμό, το κυβερνητικό στέλεχος εξήγησε “πως είναι υπέρτριπλάσιος από το αντίστοιχο πρόγραμμα της προηγούμενης προγραμματικής περιόδου”, για να συμπληρώσει πως “εφόσον ο προϋπολογισμός των αιτήσεων είναι μεγαλύτερος από το προκηρυχθέν ποσό, τότε θα μπουν κριτήρια (κακή ποιοτική κατάσταση υπόγειων υδάτων, περιοχές NATURA)”.

Όσον αφορά τέλος, στον συνδυασμό της δράσης με το «πρασίνισμα», ο κ. Αποστόλου τόνισε πως “απαιτείται να γίνει πλήρως κατανοητό ότι η μεν δράση 10.1.04 είναι εθελοντική και η εφαρμογή της προϋποθέτει επιπλέον δεσμεύσεις εκ μέρους των δικαιούχων που συνεπάγονται απώλεια εισοδήματος, ενώ η εφαρμογή του πρασινίσματος αποτελεί υποχρέωση της βασικής ενίσχυσης και επιδοτείται χωριστά.
Επιπλέον, η κάλυψη της δέσμευσης του πρασινίσματος από αγροτεμάχια που συμμετέχουν στις δεσμεύσεις της δράσης 10.1.04 συνεπάγεται μείωση της χρηματοδότησης της δράσης, όπως καθαρά αναφέρεται τόσο στην ΥΑ όσο και στην Πρόσκληση”.

Σχολιάζοντας τα παραπάνω ο κ. Κέλλας σημείωσε τα εξής:

«Σε μία περίοδο, που το πρόβλημα όχι μόνον της ποσότητας αλλά και της ποιότητας των υδάτινων πόρων στο νομό Λάρισας απειλεί την οικονομία και την κοινωνία, η κυβέρνηση αποφασίζει να “κρυφτεί” πίσω από το “γράμμα του νόμου”, αφήνοντας εκτός προγράμματος μείωσης νιτρορύπανσης, κατεξοχήν περιοχές εντατικής καλλιέργειας.

Ο κ. Υπουργός οφείλει έστω και την ύστατη στιγμή να αναθεωρήσει αυτή την άποψη και να λάβει όλες τις απαιτούμενες πρωτοβουλίες, ώστε να γίνει δεκτό το εύλογο αίτημα να ληφθεί υπόψη και το μείζον θέμα της ποσοτικής κατάστασης των υδάτων.
Ειδάλλως, ο αντίκτυπος θα είναι τεράστιος και πολυεπίπεδος στο Ν. Λάρισας».

ΚΕΛΛΑΣ:ΑΙΔΩΣ ΑΡΓΕΙΟΙ…ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΑ ΠΟΣΟΣΤΑ ΑΝΑΠΗΡΙΑΣ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ!



Με ερώτηση προς τους Υπουργούς Εργασίας και Υγείας κκ. Έφη Αχτσιόγλου και Ανδρέα Ξανθό, παρεμβαίνει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, στο υπόμνημα της Εθνικής Ομοσπονδίας για τα Δικαιώματα του Αυτιστικού Φάσματος “για ανάκληση και αναθεώρηση της υποβάθμισης των Επιδομάτων Αναπηρίας των Παιδιών με Αυτισμό”.
Στην ερώτηση του Λαρισαίου πολιτικού επισημαίνεται  πως “με το πρόσφατο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε από την Κυβέρνηση, στο Ν.4512/2018 έχουν συμπεριληφθεί δυο Υπουργικές Αποφάσεις (Φ.80000/45219/1864-ΦΕΚ Β’ 4591/27-12-2017 και Φ.80000/οικ.2/ 1 – ΦΕΚ Β’7), με τις οποίες ουσιαστικά υποβαθμίστηκε το ποσοστό αναπηρίας του αυτισμού - που είχε καθιερωθεί το 2012 - κάτω από 67%”.  
Σημειώνεται ακόμη ότι “ορίζονται πλέον ως παράγοντες προσδιορισμού του ποσοστού αναπηρίας, η νοημοσύνη, η λειτουργικότητα και ο αναπροσδιορισμός με την ενηλικίωση”, τη στιγμή, που όπως αναφέρεται και στο σχετικό υπόμνημα της ΕΟΔΑΦ “οι Υπουργικές αποφάσεις βασίζονται σε  αυθαίρετες μελέτες και εκτιμήσεις”.
Στο ίδιο υπόμνημα τονίζεται  πως “η νοημοσύνη, η λειτουργικότητα και ο αναπροσδιορισμός με την ενηλικίωση δεν έχουν καμία σχέση με το ποσοστό αναπηρίας του Αυτισμού, αφού ο αυτισμός λόγω της ιδιαιτερότητάς του, δεν μπορεί να μετρηθεί με βεβαιότητα, παρά μόνο να εκτιμηθεί στο τέλος της επαγγελματικής και κοινωνικής ζωής από τα αποτελέσματα”.
Ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, υποβάλλει στους αρμόδιους Υπουργούς τα παρακάτω ερωτήματα:
1.    Είναι στις προθέσεις σας να αναθεωρήσετε τις Υπουργικές αποφάσεις, με επαναφορά του προηγούμενου ελάχιστου ποσοστού αναπηρίας για όλα τα άτομα του Αυτιστικού φάσματος στο 67% και άνω και εφ’ όρου ζωής;
2.    Είναι στις προθέσεις σας, στο ποσοστό αναπηρίας κάθε παιδιού να προστίθεται τυχόν συννοσηρότητες νοητικής υστέρησης, κινητικών δυσκολιών κλπ, προσαυξάνοντας ανάλογα το συνολικό ποσοστό αναπηρίας;

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.