Κοινοβουλευτική δραστηριότητα

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ ΣΠΙΡΤΖΗ
ΚΕΛΛΑΣ: ΦΤΙΑΞΤΕ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΛΑΡΙΣΑΣ-ΦΑΡΣΑΛΩΝ ΚΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΨΕΜΑΤΑ



«“Το ψέμα έχει κοντά ποδάρια”. Η σοφή αυτή λαϊκή ρήση ταιριάζει απόλυτα στην περίπτωση του κ. Σπίρτζη, σε σχέση με τον οδικό άξονα Λάρισας-Φαρσάλων και την αντιπαράθεσή του με τον Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, κ. Κ. Αγοραστό. Ο κ. Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών υποστήριξε ότι ο οδικός άξονας Λάρισας-Φαρσάλων “είναι αρμοδιότητα της Περιφέρειας” και ότι το Υπουργείο “θα συνδράμει στην ωριμότητά του”, εφόσον του “ζητηθεί”. Όχι μόνο του έχει ζητηθεί, αλλά εκπονεί εδώ και χρόνια μελέτη για το συγκεκριμένο οδικό δίκτυο.»
Τα ανωτέρω δήλωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, αναφορικά με την απάντηση, που έδωσε ο κ. Σπίρτζης στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής και κοινοποίησε σε ανακοίνωσή του ο Βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Ν. Παπαδόπουλος, προσθέτοντας:
«Να θυμίσω στον κ. Σπίρτζη  ότι, τον Ιούλιο του 2018, του υπέβαλα σχετική ερώτηση, τονίζοντας την επιτακτική ανάγκη για την ολοκλήρωση της μελέτης, ώστε να δημοπρατηθεί η ανακατασκευή του πολύπαθου αυτού οδικού δικτύου, επισημαίνοντας, πρωτίστως, τους κινδύνους για την ασφάλεια των πολιτών. Συγκεκριμένα, είχα αναφέρει ότι:
“Ο οδικός άξονας Λάρισας-Φαρσάλων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τη συγκοινωνιακή, οικονομική και κοινωνική σύνδεση του νομού μας. Ωστόσο, η κατάστασή του τον καθιστά ως έναν από τους πλέον επικίνδυνους οδικούς άξονες της χώρας, αφού τα ατυχήματα, που συμβαίνουν με μεγάλη συχνότητα, αποτελούν μία διαρκή απειλή για την ασφάλεια των πολιτών. Ως εκ τούτου, η υλοποίηση της ανακατασκευής του θα έπρεπε να βρίσκεται στην κορυφή των προτεραιοτήτων του Υπουργείου σας, σε σχέση με τα έργα της Περιφέρειας. Όμως, όπως όλα δείχνουν, ισχύει το αντίθετο, αφού έχει σημειωθεί αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της σχετικής μελέτης από το Υπουργείο, προκειμένου να υλοποιηθεί το έργο”.
Επιπλέον, του είχα υπογραμμίσει ότι ο Περιφερειάρχης είχε χαρακτηρίσει ως “απαράδεκτη και αδιανόητη την καθυστέρηση”.
Ο κ. Σπίρτζης όχι μόνο απάντησε στην Ερώτησή μου, αλλά σημείωσε, δια της αρμόδιας Γενικής Γραμματείας Υποδομών και της Διεύθυνσης Οδικών Υποδομών, ότι έχουν εκπονηθεί και υποβληθεί σωρεία μελετών, που αφορούν επιμέρους τμήματα του δρόμου, καταλήγοντας ότι θα έχουν “ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος 2018-αρχές 2019”, με το “κόστος κατασκευής των έργων να ανέρχεται στα 63 εκ. ευρώ”.   
Να αφήσει λοιπόν ο κ. Σπίρτζης την επίρριψη ευθυνών στην Περιφέρεια και να προχωρήσει στην ανακατασκευή του οδικού άξονα Λάρισας-Φαρσάλων».  

ΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΔΟΜΟΚΟΥ-ΛΑΡΙΣΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: ΑΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙΣ ΘΕΤΟΥΝ ΣΕ ΚΙΝΔΥΝΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ



«Όπως όλα δείχνουν, σημειώνεται αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην υλοποίηση σύμβασης Σ.717 της ΕΡΓΟΣΕ, που αφορά τον άξονα Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας, μεταξύ άλλων και το Τμήμα Δομοκού-Λάρισας. Πέραν των λειτουργικών προβλημάτων, που εγκυμονούν κινδύνους για την ασφάλεια των δρομολογίων και καταμαρτυρούνται σε έγγραφο του ΟΣΕ, εγείρονται μία σειρά από σοβαρά ερωτήματα σε σχέση με τα αίτια της καθυστέρησης.»
Τα ανωτέρω δήλωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας, καταθέτοντας Ερώτηση προς τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρ. Σπίρτζη, σχετικά με καθυστερήσεις στην υλοποίηση της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ, προσθέτοντας:
«Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών οφείλει, άμεσα, να δώσει τις απαντήσεις, που ζητούν οι πολίτες. Κανέις δεν μπορεί να παίζει με την ασφάλεια των επιβατών και τα χρήματα των φορολογουμένων».
Ακολουθεί το κείμενο της Ερώτησης:
Στο έγγραφο του ΟΣΕ προς την ΕΡΓΟΣΕ υπ. αριθμ. πρωτ. 9040136/26.03.2019 αναφέρεται ότι: «λόγω της παρατεταμένης καθυστέρησης του έργου της σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ, ήδη έχουν δημιουργηθεί προβλήματα λειτουργίας του δικτύου στα τμήματα Δομοκός – Λάρισα, ΣΚΑ – Οινόη – Αλίαρτος και Σ.Σ. Θήβας…. Παρακαλούμε για άμεση παράδοση σε χρήση της σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης των συγκεκριμένων παραπάνω τμημάτων και σταθμών, λόγω και της παράδοσης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός».
Ωστόσο, στο έγγραφο της ΕΡΓΟΣΕ προς τον ΟΣΕ υπ. αριθμ. πρωτ. Οικ.5272/18/02.05.2018, ενημερώνεται ο ΟΣΕ ότι «…έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες ανάταξης του του σηματοτεχνικού εξοπλισμού του τμήματος γραμμής μεταξύ ΕΘΑ Ορφανών και Σ.Σ. Λάρισας και με την παρούσα σας καλούμε στη διενέργεια Διοικητικής Παραλαβής προς Χρήση του ανωτέρω τμήματος…».
Επίσης, στην απόφαση 1314/2018 του Ελεγκτικού Συνεδρίου, η οποία δημοσιεύθηκε στις 23.07.2018, κρίθηκε και αποφασίστηκε ότι η 1η συμπληρωματική σύμβαση του έργου «Ανάταξη και Αναβάθμιση του συστήματος Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και Αντικατάσταση 70 Αλλαγών Τροχιάς Σε Εντοπισμένα Τμήματα του Άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας» (Α.Δ. 717), δύναται να υπογραφεί.
Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάσθε:

1.    Γιατί ενώ οι εργασίες ανάταξης του σηματοτεχνικού εξοπλισμού του τμήματος γραμμής μεταξύ Ορφανών και Λάρισας έχουν ολοκληρωθεί, δεν παραδίδεται ο εξοπλισμός προς άμεση χρήση στον ΟΣΕ, όπως ζητά ο ΟΣΕ με το ανωτέρω έγγραφο;

2.    Σε περίπτωση ατυχήματος, ποιός θα ευθύνεται στο εν λόγω τμήμα γραμμής, που ενώ υπάρχει η δυνατότητα σηματοτεχνικής κάλυψης, δεν αξιοποιείται;

3.    Αληθεύει ότι διερευνάται από την ΕΡΓΟΣΕ η δυνατότητα να αποξηλωθεί, στο εν λόγω τμήμα γραμμής, ο ήδη εγκατεστημένος, πληρωμένος και πλήρως λειτουργικός εξοπλισμός σηματοδότησης και να αντικατασταθεί από άλλον υποδεέστερο;

4.    Γιατί, ενώ έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο η 1η Συμπληρωματική Σύμβαση από τον Ιούλιο του 2018, δεν έχει κληθεί ακόμη η Ανάδοχος Κ/Ξ να την υπογράψει, με αποτέλεσμα να παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις, αφού δεν μπορεί να ολοκληρωθεί το έργο;

5.    Γιατί διακινδυνεύει η ΕΡΓΟΣΕ την επιστροφή κοινοτικών κονδυλίων, λόγω μη ολοκλήρωσης έργων εξαρτώμενων από την ολοκλήρωση της σύμβασης 717 (π.χ. ETCS), καθυστερώντας αναίτια την υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης;

6.    Ποιές ρήτρες θα κληθεί να πληρώσει ο ΟΣΕ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω μη ύπαρξης σηματοδότησης στο δίκτυό του και ενώ η ΕΡΓΟΣΕ καθυστερεί προκλητικά και αναίτια την υπογραφή της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης της 717, που αποτελεί προϋπόθεση για την ολοκλήρωση της σηματοδότησης στο δίκτυο του ΟΣΕ;

7.    Ποιό είναι το κόστος για το ελληνικό δημόσιο και τον ελληνικό λαό από όλα τα ανωτέρω;


ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΚΕΛΛΑΣ: “ΞΕΜΕΝΟΥΝ” ΑΠΟ ΓΙΑΤΡΟΥΣ ΤΑ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ ΤΗΣ ΛΑΡΙΣΑΣ



Να αυξήσει, στη σχετική προκήρυξη, τον αριθμό των προβλεπόμενων θέσεων γιατρών για τα δυο νοσοκομεία της Λάρισας και να εντάξει τη ΜΑΦΚ στον οργανισμό του ΓΝΛ, ώστε να δύναται να διεκδικήσει θέσεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού, καλεί τον Υπουργό Υγείας κ. Ανδρέα Ξανθό, με σχετική ερώτηση, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας.
Αναλυτικά η ερώτηση του Λαρισαίου πολιτικού:
«Η κατανομή των 90 θέσεων γιατρών στα Νοσοκομεία της Θεσσαλίας και της Στερεάς Ελλάδας, ενόψει της σχετικής προκήρυξης των 900 θέσεων πανελλαδικά, που ανακοίνωσε το Υπουργείο Υγείας, δημιουργεί μείζον πρόβλημα στα δυο Νοσοκομεία της Λάρισας.
Και τούτο, γιατί προβλέπεται να προκηρυχθούν μόλις 16 θέσεις ιατρικού προσωπικού για το ΠΓΝΛ και το ΓΝΛ, σύμφωνα με την απόφαση της 5ης ΥΠΕ.
Ο Ιατρικός Σύλλογος Λάρισας, μάλιστα, σε ανακοίνωσή του επισημαίνει πως “οι θέσεις που πρόκειται να προκηρυχθούν πανελλαδικά είναι πολύ λιγότερες απ’ αυτές που μένουν κενές λόγω συνταξιοδότησης και απόλυσης των επικουρικών ιατρών. Οι διαδικασίες πρόσληψης είναι χρονοβόρες, με αποτέλεσμα μέσα στο 2019 να μην φτάσει κανένας γιατρός στη θέση του απ’ τη νέα προκήρυξη, τη στιγμή, που υπάρχει μεγάλη καθυστέρηση στην οριστική τοποθέτηση αυτών, που προσελήφθησαν το 2017 – 2018”.
Αλγεινή εντύπωση προκαλεί και το παράδοξο της Μονάδας Αυξημένης Φροντίδας (ΜΑΦΚ) του Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, που δεν έχει ενταχθεί στον οργανισμό του Νοσοκομείου, αν και έχει νοσηλεύσει εκατοντάδες ασθενείς, σύμφωνα με τα επίσημα στιχεία, γεγονός που καθιστά αδύνατη τη διεκδίκηση θέσεων ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού.
Κατόπιν τούτων, ερωτάσθε Κύριε Υπουργέ:
1.    Προτίθεστε να αυξήσετε, στη σχετική προκήρυξη, τον αριθμό των προβλεπόμενων θέσεων γιατρών για τα δυο νοσοκομεία της Λάρισας, σύμφωνα με το καθολικό αίτημα όλων των εμπλεκόμενων φορέων;
2.    Για ποιο λόγο και με ευθύνη ποίου η ΜΑΦΚ δεν έχει ενταχθεί στον οργανισμό του ΓΝΛ;
3.    Προτίθεστε να τροποποιήσετε τον εν λόγω οργανισμό, ώστε να δύναται (η ΜΑΦΚ) να διεκδικήσει θέσεις ιατρικού και νοσηλευτικού προσωπικού;».

ΕΡΩΤΗΣΗ ΣΕ ΑΡΑΧΩΒΙΤΗ
ΚΕΛΛΑΣ: ΟΙ ΠΑΡΑΓΩΓΟΙ ΑΜΥΓΔΑΛΟΥ ΚΑΙ ΒΕΡΙΚΟΚΟΥ ΕΚΠΕΜΠΟΥΝ S.O.S



Τον έντονο προβληματισμό, που επικρατεί στις τάξεις των αμυγδαλοπαραγωγών και βερικοπαραγωγών του Ν. Λάρισας, κυρίως των περιοχών των Δήμων Τεμπών και Τυρνάβου, λόγω της χαμηλής παραγωγής, μεταφέρει ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, με ερώτηση προς τον Υπουργό Αγροτικής Ανάπτυξης κ. Σταύρο Αραχωβίτη.
Ο Λαρισαίος πολιτικός, επανέρχεται στο αίτημα για αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, επισημαίνοντας την ανάγκη θεσμοθέτησης και δημιουργίας ειδικού φορέα, που θα διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό την επιστημονική τεκμηρίωση των εκτιμήσεων και θα συνδράμει στην άμεση βελτίωση και διαρκή επικαιροποίηση του κανονισμού ασφάλισης του Οργανισμού, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες των Ελλήνων αγροτών.
Τονίζει ακόμη την αναγκαιότητα αξιοποίησης των μηχανισμών, που προσφέρει η ΕΕ για τάχιστη αποζημίωση των καταστροφών από τα φαινομένα της κλιματικής αλλαγής από εθνικούς πόρους χωρίς τις χρονοβόρες αποζημιώσεις μέσω ΠΣΑ – ΚΟΕ.
Αναλυτικά η ερώτηση του κ. Κέλλα:
«Η ελάχιστη ανθοφορία σε συνδυασμό με την χαμηλή καρπόδεση και την καρπόπτωση έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό στις τάξεις των αμυγδαλοπαραγωγών και των βερικοπαραγωγών του Ν. Λάρισας, ιδιαίτερα στις περιοχές των Δήμων Τεμπών και Τυρνάβου.
Την ίδια στιγμή, παραμένει διαρκώς επίκαιρο το αίτημα για αλλαγή του κανονισμού του ΕΛΓΑ, καθώς οι περισσότερες ζημιές, όπως έχουμε τονίσει και άλλες φορές, είτε βρίσκονται εκτός ασφαλιστικού πλαισίου, είτα αποκλείονται λόγω ερμηνείας.
Το ίδιο αναγκαία είναι και η θεσμοθέτηση και δημιουργία ειδικού φορέα, που αφενός θα διασφαλίζει στο μέγιστο δυνατό την επιστημονική τεκμηρίωση των εκτιμήσεων του ΕΛΓΑ και αφετέρου θα συνδράμει στην άμεση βελτίωση και διαρκή επικαιροποίηση του κανονισμού ασφάλισης του Οργανισμού, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις ανάγκες των Ελλήνων αγροτών.
Ακόμη, όπως έχουμε επισημάνει στο παρελθόν με ερώτησή μας, παραμένουν αναξιοποίητοι οι μηχανισμοί, που προσφέρει η ΕΕ για τάχιστη αποζημίωση των καταστροφών από τα φαινόμενα της κλιματικής αλλαγής από εθνικούς πόρους, χωρίς τις χρονοβόρες αποζημιώσεις μέσω ΠΣΑ – ΚΟΕ.
Κατόπιν τούτων ΕΡΩΤΑΣΘΕ Κύριε Υπουργέ:
1.    Προτίθεστε να αξιοποιήσετε τους μηχανισμούς της ΕΕ για τάχιστη αποζημίωση καταστροφών από ζημιογόνα αίτια, που δεν καλύπτονται από τον κανονισμό του ΕΛΓΑ, για την κάλυψη του απολεσθέντος εισοδήματος των αγροτών;
2.    Είναι στις προθέσεις σας η άμεση βελτίωση και επικαιροποίηση του κανονισμού του ΕΛΓΑ, προκειμένου να ανταποκρίνεται απόλυτα στις σύγχρονες ανάγκες των Ελλήνων αγροτών και αν ναι ποιο το χρονοδιάγραμμα των ενεργειών σας;».

Σελίδα 1 από 115

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.