Ομιλίες

ΚΕΛΛΑΣ: ΠΡΟΧΩΡΗΣΤΕ ΙΕΡΑΡΧΙΚΑ ΣΤΙΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



«Το νομοσχέδιο που φέρνετε, κύριοι της Κυβέρνησης, δεν ανασυγκροτεί, αλλά διαλύει τις δομές της Α/Θμιας και Β/Θμιας Εκπαίδευσης και χαρακτηρίζεται από αναξιοκρατία και εκδικητικότητα».
Με αυτά τα λόγια, ξεκίνησε την τοποθέτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, βουλευτής Ν. Λάρισας κ. Χρήστος Κέλλας, κατά τη συζήτηση του Νομοσχεδίου “Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις”.
Ο Λαρισαίος πολιτικός, στη συνέχεια, μπαίνοντας στην ουσία του νομοσχεδίου, έθεσε μεταξύ άλλων, προς τον Υπουργό Παιδείας κ. Γαβρόγλου τα παρακάτω ερωτήματα:
«Γιατί οι Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου και οι προϊστάμενοι των ΚΕΣΥ επιλέγονται από Περιφερειακά Συμβούλια και όχι από Κεντρικό Συμβούλιο;
Μήπως για να επιταχύνετε τις διαδικασίες fast track σε πανελλήνια κλίμακα και να μειωθούν οι αντιδράσεις;
Πώς είναι δυνατόν, να προΐσταται του Συμβουλίου Επιλογής Συντονιστών Περιφερειακός Διευθυντής, ο οποίος είναι μετακλητός και δεν έχει αξιολογηθεί, αλλά ταυτόχρονα κρίνει αξιολογημένα στελέχη;
Πώς είναι δυνατόν στο Συμβούλιο Επιλογής των Συντονιστών να συμμετέχει ως μέλος Διευθυντής Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει επιλεγεί από τις ψήφους εκλεκτορικού σώματος, που προέκυψε όμως με αντισυνταγματικό τρόπο, σύμφωνα με την απόφαση του ΣτΕ για το νόμο Μπαλτά, έχει λιγότερα προσόντα από τους κρινόμενους και δεν έχει αξιολογηθεί;
Γιατί δεν προχωράτε άμεσα και κατά προτεραιότητα στην επιλογή των Διευθυντών Εκπαίδευσης, των οποίων η θητεία λήγει σε ένα μήνα;
Μήπως θα φέρετε καμιά τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο για παράταση της θητείας τους;».
«Γι’ αυτό μιλάμε για κομματοκρατία και για έλεγχο των Δομών της Εκπαίδευσης, με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο», σημείωσε ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ, ο οποίος, τόνισε ακόμη:
«Αναδεικνύετε τη συνέντευξη σε κυρίαρχο ρυθμιστή της επιλογής Στελεχών, αφού ισοδυναμεί με το 82% των επιστημονικών προσόντων και προφανώς δημιουργούνται προβλήματα αξιοπιστίας, εγκυρότητας και σοβαρότητας στις επιλογές.
Καταργείτε τα ΚΕΔΔΥ, έναν κατά γενική ομολογία επιτυχημένο θεσμό και τα μετατρέπετε σε ΚΕΣΥ.
Μιλάτε για άριστη συνεργασία με την ΕΣΑμεΑ, που με ανακοίνωση, όμως, εκφράζει την έντονη διαμαρτυρία της για την απουσία διαβούλευσης σχετικά με το νομοσχέδιο και σας καλεί να αντιληφθείτε τον λάθος δρόμο που ακολουθείτε».
«Συγκροτείστε ένα Κεντρικό Συμβούλιο, με συμμετοχή του ΑΣΕΠ για να επιλέξει όλα τα Στελέχη της Εκπαίδευσης: Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης, Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου, Διευθυντές Εκπαίδευσης και Προϊσταμένους των ΚΕΣΥ και ξεκινήστε τη σειρά επιλογής, ιεραρχικά, από πάνω προς τα κάτω», πρότεινε στον Υπουργό Παιδείας ο Λαρισαίος πολιτικός, ο οποίος κλείνοντας την τοποθέτησή του, επεσήμανε:
 «Υπάρχει μεγάλη αναστάτωση στον χώρο της Εκπαίδευσης, κ. Υπουργέ, και βεβαίως η Εκπαίδευση και οι εκπαιδευτικοί δεν χρωστούν τίποτα».
 

ΚΕΛΛΑΣ: ΣΤΟΧΟΣ ΣΑΣ Η “ΣΥΡΙΖΟΠΟΙΗΣΗ” ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ



«Κύριο χαρακτηριστικό του νομοσχεδίου είναι η πλήρης αποσάθρωση των δομών της εκπαίδευσης, η οποία εκπορεύεται από τη μόνιμη αλλεργία της κυβέρνησης για την αριστεία, την αξιοκρατία και την αξιολόγηση.
Αντί να αποκεντρώνει και να ενισχύει την υποστήριξη του σχολείου στο φυσικό του χώρο,  δημιουργεί στη θέση του μία δυσλειτουργική, απρόσωπη και υδροκέφαλη δομή, απομακρυσμένη από το σχολικό περιβάλλον.
Ο στόχος σας, σαφής: Ο πλήρης κομματικός έλεγχος και της Εκπαίδευσης».
Με αυτά τα λόγια εξέφρασε την ευθεία αντίθεσή του στο νομοσχέδιο «Αναδιοργάνωση των δομών υποστήριξης της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και άλλες διατάξεις», κατά τη συζήτησή του στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας
Ο Λαρισαίος πολιτικός σχετικά με τις αλλαγές που προωθεί το Νομοσχέδιο για τις Υποστηρικτικές Δομές της Εκπαίδευσης, τόνισε:
«Συστήνονται τα Περιφερειακά Κέντρα Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, (ΠΕΚΕΣ), στα οποία ενσωματώνονται τα τμήματα επιστημονικής καθοδήγησης και οι Σχολικοί Σύμβουλοι, ενώ σε επίπεδο Διεύθυνσης Εκπαίδευσης συστήνονται τα Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (ΚΕΣΥ), στα οποία θα ενσωματωθούν οι δομές των Κέντρων Διαφοροδιάγνωσης, Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (ΚΕΔΔΥ), των Κέντρα Συμβουλευτικής και Προσανατολισμού (ΚΕΣΥΠ) και οι Συμβουλευτικοί Σταθμοί Νέων (ΣΣΝ).
Επιπλέον, ορίζεται η μετάθεση αρμοδιοτήτων – με το πρόσχημα της αποκέντρωσης – στις αποψιλωμένες από εξειδικευμένο επιστημονικό προσωπικό Επιτροπές Διαγνωστικής Εκπαιδευτικής Αξιολόγησης και  Υποστήριξης.
Προωθείται η ιατρικοποίηση των μαθησιακών δυσκολιών.
Οι αξιολογήσεις των μαθητών, αντί να λαμβάνουν χώρα σε παιδαγωγικό και εκπαιδευτικό διεπιστημονικό πλαίσιο, θα αποδοθούν σταδιακά σε φορείς του Υπουργείου Υγείας, σε απόλυτα ιατρικό και νοσοκομειακό περιβάλλον, αναβιώνοντας στη μνήμη μας τις ουρές στα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα για απλές διαγνώσεις των ανάπηρων παιδιών και των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες».
Στη συνέχεια, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας της ΝΔ απευθύνθηκε προς τον Υπουργό Παιδείας, κ. Γαβρόγλου, λέγοντας:
«Μήπως υποστηρίζετε μία έωλη και κατ’ επίφαση μεταρρύθμιση, την οποία εισηγήθηκαν σύμβουλοί σας, που δεν έχουν καμία επαφή με την πραγματικότητα και επιθυμούν απλά να προκαλέσουν το χάος, για να επικρατήσουν οι μέτριοι;  
Διότι, διαπιστώνεται μία έκδηλη τάση ανθρωποφαγίας, αναξιοκρατίας και εκδικητικότητας.
Καταργείτε τον θεσμό του Σχολικού Συμβούλου του τελευταίου και μοναδικού υποστηρικτικού θεσμού σε επίπεδο σχολικής μονάδας, που διαχειρίζεται κρίσεις των σχολείων και παρέχει, έμπρακτα, συμβουλευτικές υπηρεσίες και κοινωνική αρωγή σε μαθητές και γονείς, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς στη σχολική τάξη.
Η υποκατάσταση του από τους Συντονιστές Εκπαιδευτικού Έργου εκτιμάται πως θα λειτουργήσει αντιπαραγωγικά, εγκαθιστώντας μία νέα δομή απομακρυσμένη από την καθημερινή υποστήριξη των σχολικών μονάδων.
Οι Συντονιστές θα επιλέγονται από “κάτω προς τα πάνω” μέσα από περιφερειακό και όχι κεντρικό υπηρεσιακό συμβούλιο, χωρίς τη συμμετοχή στελέχους του ΑΣΕΠ, εν αντιθέσει με την επιλογή διοικητικών στελεχών.
Γιατί άραγε;
Μήπως για να τακτοποιηθούν οι ημέτεροι;
Θεσπίζετε διαδικασίες αξιολόγησης των στελεχών με ανώνυμα ερωτηματολόγια και ορίζετε την επιλογή τους μέσα από ισοπεδωτικά κριτήρια μοριοδότησης, καθιστώντας, τελικώς, καθοριστική τη συνέντευξη, η οποία θα διενεργείται, πιθανότατα, από κομματικά ελεγχόμενες επιτροπές.
Θέτετε περιοριστικούς έως και αντισυνταγματικούς όρους επιλογής σε θέσης ευθύνης, μέσω του ορίου των δύο θητειών και της απαγόρευσης της εκ νέου διεκδίκησης της θέσης.
Αυτό, βέβαια, δεν συμβαίνει πουθενά στη Δημόσια Διοίκηση.
Έτσι αποστερείτε την εκπαίδευση από έμπειρα και  αξιόλογα στελέχη».  
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Λαρισαίος Βουλευτής επεσήμανε:
«Δυστυχώς, επιδιώκετε την πλήρη αποδόμηση της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, προκειμένου να γίνετε αρεστοί στο κομματικό σας κοινό.
Για αυτό δεν λέμε απλώς ΟΧΙ στο νομοσχέδιο!
Πάρτε το πίσω και φέρτε να συζητήσουμε κάτι για την Παιδεία.
Γιατί η Παιδεία δεν είναι κανενός κόμματος.
Είναι των Ελληνοπαίδων, είναι ο μοχλός ανάπτυξης για τη χώρα μας».

ΚΕΛΛΑΣ: ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΥΠΟΓΕΝΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ



Με ειδικές αναφορές στον Νομό Λάρισας, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Χρήστος Κέλλας, μίλησε στην κοινή συνεδρίαση της Διαρκούς Επιτροπής Κοινωνικών Υποθέσεων και της Διακομματικής Κοινοβουλευτικής Επιτροπής για το Δημογραφικό, προτείνοντας λύσεις για την αντιμετώπιση του ζητήματος.
“Η γήρανση και η συρρίκνωση του πληθυσμού στην Ελλάδα, εάν μάλιστα επικρατήσει η πρόβλεψη της EUROSTAT, που αναφέρεται σε πληθυσμό 9 εκ. κάτοικων, το 2050, απειλούν ευθέως, όχι μόνο το ασφαλιστικό μας σύστημα και την εθνική οικονομία, αλλά την ίδια την ύπαρξη της χώρας”, επεσήμανε ξεκινώντας την τοποθέτησή του ο Λαρισαίος πολιτικός.  
“Χρειάζεται ένα μείγμα κατάλληλων δημόσιων πολιτικών”, συνέχισε, “το οποίο δεν πρέπει να περιορίζεται μόνο σε εισοδηματικές ενισχύσεις και διορθώσεις, αλλά να στοχεύει στην υποστήριξη των οικονομικών και επαγγελματικών δραστηριοτήτων του πληθυσμού ανά την επικράτεια, με βάση τα ειδικά οικονομικά παραγωγικά και αναπτυξιακά χαρακτηριστικά της κάθε περιφέρειας”.
Συγχρόνως, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ αναφέρθηκε στον Νομό Λάρισας, λέγοντας:
«Η Περιφέρεια της Λάρισας έχει εξαιρετική συνεισφορά στον πρωτογενή τομέα της χώρας.
Για να διατηρηθεί ζωντανή, θα πρέπει να ενισχυθεί και να δοθούν κίνητρα στους νέους και στις νέες να παραμείνουν στα χωριά τους.
Η δημογραφική πολιτική καλείται, αφενός μεν, να ενισχύει την αύξηση του πληθυσμού και, αφετέρου, να επιτυγχάνει την αναστροφή της αστικοποίησης, ώστε να μην ερημώνει η ύπαιθρος και η περιφέρεια.
Θα πρέπει να εξετάσουμε ενδεχόμενους τρόπους παροχής κινήτρων σε νέα ζευγάρια και νέες οικογένειες, όπως το επίδομα τοκετού, το οποίο ίσχυε μέχρι προ ολίγων ετών, την υποστήριξη της μητρότητας, κατά τα πρώιμα χρόνια της ανατροφής των παιδιών, αλλά και φοροελαφρύνσεις».
Στη συνέχεια, ο κ. Κέλλας εστίασε στο θέμα της ενίσχυσης των πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών, αναφέροντας τη Βερδικούσα ως υπόδειγμα ενίσχυσης της υπαίθρου:
«Το ζήτημα, που θα πρέπει να αποτελέσει τη βασική προτεραιότητα μας, είναι η στήριξη πολύτεκνων και τρίτεκνων οικογενειών.
Έχω τονίσει, κατ' επανάληψη, και θα το πω για μια ακόμα φορά: Δεν μπορεί να ασκηθεί αποτελεσματική δημογραφική πολιτική, εάν δεν ξεκινήσουμε από τους στυλοβάτες του έθνους μας που είναι οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι.
Σας είχα αναφέρει και την προηγούμενη φορά το παράδειγμα της Βερδικούσας, μιας ορεινής κοινότητας του νομού Λάρισας, όπου ο πληθυσμός αποτελείται από πολύτεκνες οικογένειες, οι οποίες κρατούν τον τόπο ζωντανό.
Αντί η κυβέρνηση να επιβραβεύσει τρίτεκνες και πολύτεκνες οικογένειες, προσφέροντάς τους κίνητρα και άλλα ωφελήματα, προχωρά, εμφανίζοντας τιμωρητική στάση απέναντί τους, σε περικοπές των εισοδημάτων τους».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Λαρισαίος Βουλευτής δήλωσε:
«Θα πρέπει να χαράξουμε μια μακροχρόνια εθνική στρατηγική, που θα διασφαλίσει την υλοποίηση ενός μακρόπνοου σχεδιασμού και να δεσμευτούμε όλες οι πολιτικές δυνάμεις, μέσω ενός θεσμικού κειμένου-νόμου ο οποίος θα προβλέπει συγκεκριμένες δράσεις και παρεμβάσεις σε βάθος εικοσαετίας.
Μόνο μέσα από σταθερά και αξιόπιστα θεσμικά εχέγγυα θα μπορέσουμε, να αντιστρέψουμε τη διαμορφωθείσα κατάσταση και να εξασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα του λαού μας και την ασφάλεια της πατρίδας μας».

ΣΤΗ ΔΕ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΑΠΘ-UNESCO
ΚΕΛΛΑΣ:ΠΡΟΚΛΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ



Την αξιωματική αντιπολίτευση εκπροσώπησε, ως εισηγητής, ο αν. Τομεάρχης Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων της ΝΔ, Βουλευτής Ν. Λάρισας, κ. Χρήστος Κέλλας κατά τη συζήτηση επί του Σ/Ν για την κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ UNESCO και ελληνικής κυβέρνησης σε σχέση με την αναβάθμιση του Κέντρου Ολοκληρωμένης Διαχείρισης Υδάτων (ΚΕΟΔΥ), που θα λειτουργεί υπό την αιγίδα της UNESCO.
“Το θέμα του νερού θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη πρόκληση για την ανθρωπότητα στο μέλλον, εφόσον πρόκειται για ένα ζήτημα ζωτικής σημασίας, ειδικά για την Ελλάδα που έχει μεγάλες καλλιεργήσιμες εκτάσεις και ο πρωτογενής τομέας αποτελεί βασικό πυλώνα για την οικονομία της χώρας και την ανάπτυξη της υπαίθρου”, τόνισε προς τους παρισταμένους εκπροσώπους της κυβέρνησης, Υφυπ. Εξωτερικών, κ. Γ. Αμανατίδη και αν. Υπ. Έρευνας, κ. Κ. Φωτάκη, καθώς και προς τα μέλη της Επιτροπής ο Λαρισαίος πολιτικός.
Ανέφερε, ακόμη, πως η ένταξη του ΚΕΟΔΥ στα κέντρα, που λειτουργούν υπό την αιγίδα της UNESCO, αποτελεί μία “σημαντική εξέλιξη για την έρευνα  στον τομέα της διαχείρισης των υδάτων”:
«Το ΚΕΟΔΥ θα λειτουργεί ανεξάρτητα, και, υπό την αιγίδα της UNESCO, προσφέροντας πολλαπλά εργαλεία ανάπτυξης των ερευνών και συγκριτικές μεταβλητές και παραμέτρους, σε σχέση με τη θέση που κατέχει η Ελλάδα στη διαπεριφέρεια Δυτικής Ευρώπης και Βορείου Αμερικής.
Το συγκεκριμένο επίτευγμα πιστώνονται όσοι εργάστηκαν συστηματικά προς την εκπλήρωσή του, ειδικότερα από το 2012 και μετά, έπειτα και από την ενεργό συμμετοχή της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της UNESCO και τις συνέργειές της με τις πρυτανικές αρχές του ΑΠΘ και το έργο του ακαδημαϊκού προσωπικού».
Συγχρόνως, ο κ. Κέλλας ζήτησε διευκρινίσεις σε σχέση με οργανωτικά και λειτουργικά ζητήματα του Κέντρου και πρόσθεσε πως “το συγκεκριμένο νομοσχέδιο προσφέρεται για την εξέταση των προοπτικών επί της χάραξης μιας συνολικής εθνικής στρατηγικής για τη διαχείριση των υδάτων”, επισημαίνοντας πως “η ΝΔ υποστηρίζει τις διεθνείς συνεργασίες της χώρας, αλλά θα πρέπει το συγκεκριμένο ζήτημα, λόγω της σοβαρότητάς του, να συζητηθεί στην Ολομέλεια της Βουλής”.

Σελίδα 1 από 16

Παρακαλώ σημειώστε ότι αυτή η διαδικτυακή τοποθεσία απαιτεί cookies για να λειτουργήσει σωστά.
Δεν αποθηκεύονται πληροφορίες σχετικά με εσάς προσωπικά.